Szafki na klucze – organizacja dostępu w miejscu pracy
Porządek to absolutna podstawa efektywności w miejscu pracy. Z perspektywy pracownika bardzo często jest to element, który nie ma większego znaczenia. Jednak pod kątem rezultatów pod koniec dnia, tygodnia i następnie miesiąca, okazuje się, że organizacja stanowiska, a także dostępu do pomieszczeń na terenie firmy jest niezwykle istotna. Dlaczego? Wystarczy założyć, że na terenie przedsiębiorstwa znajdują się wyłącznie dwie pary klucz do danych drzwi. Jedne zostały zagubione, a drugie zabrane przypadkowo przez jedną z osób zatrudnionych. Wynika to z braku jasno nakreślony procedur zachowania. Szafka na klucze pozwala unikać takich sytuacji, gdyż osoby obecne na terenie danego biura lub firmy mają świadomość, że po przyjściu do pracy mogą pobrać klucze, a następnie wychodząc pozostawić je znowu w depozytorze. W jaki sposób zakup metalowej szafki na klucze pozwala zoptymalizować pracę? Dlaczego warto przemyśleć implementację procedur autoryzacji na terenie własnej firmy? Tego dowiesz się właśnie tutaj!
Metalowa szafka na klucze – podstawa systemów weryfikacji dostępu do pomieszczeń
Prawidłowa autoryzacja na terenie przestrzeni pracowniczej jest bardzo ważną kwestią. Przede wszystkim wynika to konkretnie z optymalizacji czasu pracy. Wystarczy, że klucze nie zostaną odłożone na swoje miejsce. W takiej sytuacji pracownik zamiast przeznaczyć czas na realizację swoich obowiązków będzie tracił go na poszukiwanie. Pracownicy marnują wystarczająco czasu na nieprzewidziane sytuacje, takie jak poszukiwanie dokumentów bądź teczek. Dlatego istotne przedmioty powinny mieć swoje stałe miejsce. Każdy pracodawca znacząco skorzysta na wprowadzeniu sprawnego systemu przechowywania kluczy, którego podstawą może być chociażby elektroniczny depozytor lub podstawowa szafka na klucze. Jest to niewielka inwestycja, która z perspektywy np. miesiąca gwarantuje wzrost produktywności. Jest to szczególnie widocznie m.in. w dużych korporacjach oraz w przypadku większych powierzchni biurowych.
Depozytor na klucze – optymalizacja czasu pracy w większych firmach
O kwestie związane z dostępem można zadbać bardzo tanim kosztem. Zakup szafki na klucze nie wymaga tworzenia dodatkowego stanowiska pracy. Mebel metalowy oraz odrobina regularności jest wystarczająca, aby utrzymać na odpowiednim poziomie bezpieczeństwo własności firmowej. Dla przykładu, w wielu sytuacjach konieczne jest trzymanie pod kluczem wrażliwych danych, drogocennych przedmiotów, komputerów osobistych bądź kontraktów.
Często w biurach zamykane są całe pomieszczenia. Dostęp do nich mają wyłącznie pracownicy lub ograniczona ich grupa. Za każdym razem trzeba bezwzględnie pamiętać o oddaniu kluczy osobom upoważnionym do nadzoru nad nimi. Powoduje to, że jeśli w firmie nie pracuje stróż, to osoby na wyższym stanowisku zmuszone są do pełnienia dodatkowych obowiązków. Dlatego jeśli klucze są do wspólnego użytku, to bardzo użytecznym rozwiązaniem będzie zakup elektronicznego depozytora na klucze. Przede wszystkim warto na początek zainwestować trochę więcej. Wersja cyfrowa pozwala na zdalne nadzorowanie wydawania kluczy. Ponadto każdy z pracowników może otrzymać indywidualny zakres uprawnień przypisany do jego chipa. Administrator otrzymuje pełen zestaw narzędzi, które pozwalają mu także na pobieranie danych na temat wydawanych oraz zdawanych kluczy. Może również w razie potrzeby cofać konkretny dostęp lub przydzielić go czasowo.
Gdzie najlepiej umieścić szafkę na klucze w firmie?
Depozytory na klucze powinny znajdować się w dobrze oświetlonym miejscu. Trudniej jest w ten sposób popełnić błąd ze znalezieniem klucza, a odwieszenie go na właściwe miejsce jest o wiele prostsze. Klucze powinny być także umieszczone w centralnym miejscu w biurze. Jeśli zdecydujemy się na zakup wersji standardowej, dostęp będzie dodatkowo kontrolowany przez wszystkich obecnych w danym pomieszczeniu. Wyjątkiem będą wszelkie gabloty do przechowywania klucza awaryjnego. Szafeczki na klucze np. ewakuacyjne malowane są zwykle na bardzo widoczne kolory, takie jak czerwony. Nie powinny być także zbyt trudno dostępne. Wystarczy przykładowo pojemnik montowany na ścianie z szybką zbijaną.
Jakie depozytory na klucze warto wybrać?
Na rynku polskim działają obecnie dwie firmy, które oferują sprawdzone wyposażenie przestrzeni pracowniczej. Są to meble metalowe oraz meble socjalne producenta Malow, a także szafki metalowe i depozytory kluczowe Assa Abloy. Pierwsza z marke działa od lat w branży krajowej, a oprócz tego jest niezwykle popularna również za granicą. Przede wszystkim klienci z reguły wybierają właśnie produkty tego producenta ze względu na wytrzymałość, solidność, a także pełną zgodność z wytycznymi Rady Ministrów pod kątem wyposażenia przestrzeni pracowniczych oraz mebli socjalnych BHP.
Assa Abloy natomiast skupia się przede wszystkim na kwestiach związanych z bezpieczeństwem oraz organizacją dostępu. Szafki na klucze oraz wkładki do drzwi tej firmy to absolutna podstawa w przypadku przedsiębiorstw, którym zależy na implementacji rozwiązań adekwatnych cenowo do jakości, jaką oferują konkretne produkty w ofercie.