Meble biurowe - efektywność i ergonomia pracy w biurze
Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek co tak naprawdę wpływa w 65% na rezultaty pracy Twojej i reszty pracowników? Odpowiednio zaplanowana ergonomia pracy. Pytanie jednak, jak o nią zadbać we właściwy sposób? Podstawą jest odpowiednie zaplanowanie przestrzeni pracowniczej. Jednak nie tylko pod kątem zakupu wyposażenia. Ważny jest jakie konkretnie ono będzie i czy umożliwi ona każdemu pracownikowi dopasowanie stanowiska pracy do jego preferencji i potrzeb.
Biurowe meble metalowe świetnie sprawdzają się w zasadzie wszędzie. Mogą być wykorzystywane zarówno w domu, jak i w firmie. Oferują solidne wykonanie, a także z reguły stanowią część wyposażenia premium. W tym aspekcie posiadają więc bardzo ważną funkcję - posiadają możliwość modyfikacji wysokości, kąta nachylenia i kilku innych niezwykle istotnych parametrów z perspektywy wygody pracy. Ponadto stanowią dobre zabezpieczenie dla dokumentów przed osobami trzecimi w przypadku szafek, a także pomagają lepiej zorganizować pracę, jeśli chodzi o szafy kartotekowe i organizery.
W większości przypadków meble biurowe odporne są także na wodę i wilgoć. Niektóre modele są również ognioodporne i ogniotrwałe, co sprawia, że nawet papierowe dokumenty są w pełni bezpieczne. Czy wiesz, czego potrzebujesz w swojej firmie? Nie? Dowiesz się tego właśnie tutaj!
Metalowe meble biurowe – jak dopasować je do swojej przestrzeni biurowej?
Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na to, jak wielką posiadamy przestrzeń do zagospodarowania. Dobrze jest wszystko odpowiednio wymierzyć, aby wybrać sprzęt gabarytowo odpowiedni do miejsca. Jeśli decydujemy się na metalowe meble biurowe, to z pewnością w pierwszej kolejności zwrócimy uwagę na różnego rodzaju szafy i szafki. Statystycznie zajmują one największą powierzchnię. Przeznaczone są one do przechowywania dokumentów i innych istotnych przedmiotów. Kolejną sprawą będą biurka i krzesła obrotowe. Z tym jednak nie ma większego problemu. Należy jednak wybierać wyłącznie takie, które posiadają regulację. Dlaczego?
Prowadząc biuro lub gabinet lekarski, z pewnością musimy posiadać stosowne rozwiązania. Niewygodne i niedopasowane meble sprawią, że spadnie efektywność pracy. Siedzenie będzie niewygodne, trzeba będzie robić częste przerwy, co spowoduje brak regularności jeśli chodzi o ciągłość pracy. Skutkiem będzie mniejsze skupienie na konkretnym zadaniu, a przez to o wiele gorszy rezultat.
Meble biurowe powinny być jednak odpowiednio dopasowane do profilu działalności i jej potrzeb. Muszą być także w jak największym stopniu dopasowane ściśle do każdego pracownika. W wielu przypadkach warto zwrócić uwagę również na kolorystykę i design. To właśnie on wpływa w znacznej mierze na to jak klient będzie postrzegał markę.
Metalowe meble biurowe na lata
Szukając ciekawych rozwiązań do swojego gabinetu czy biura, warto zwrócić na meble, które zapewniają ceny atrakcyjne w stosunku do standardu wykonania. Trwałości i design to w zasadzie połączenie niezwykle istotne z perspektywy ekonomii. Lepiej jest kupić produkt, który będzie stanowił jedną większą inwestycję na lata zamiast konieczności wymiany po kilku miesiącach regularnego korzystania. Meble biurowe są bowiem eksploatowane przez pięć dni w tygodniu po osiem godzin. Tanie rozwiązania bywają dobre, jednak nie zawsze się sprawdzają. Nie w każdym przypadku są najlepsze. Czasami lepiej jest dać nieco więcej, gdyż będzie to generować duże oszczędności w przyszłości.
Ergonomia pracy z wyposażeniem biurowym
Komfort wykonywania codziennych obowiązków to absolutna podstawa niezależnie od dziedziny, firmy i rodzaju pracy. Krzesło biurowe powinno odpowiednio służyć pracownikowi, a także posiadać możliwość regulacji pod kątem jego wzrostu i preferencji. Wygoda determinuje bowiem późniejszą efektywność. Krzesło obrotowe musi być w 100% ergonomiczne, tzn. wyposażone w regulowane podłokietniki oraz dodatkowe podparcie lędźwi. Pochylenie oparcia w zakresie 5° do przodu i 30° do tyłu to absolutna podstawa. Bez tego nie da się komfortowo siedzieć przez 8 godzin.
Oszczędność na meblach biurowych zawsze odbija się na zdrowiu i samopoczuciu pracowników. Nie oznacza to, że trzeba kupować wyłącznie bardzo drogie i designerskie wyposażenie biurowe. Wystarczy, że posiadają one certyfikaty i są dostosowane do wymogów Rozporządzenia Rady Ministrów. Kupuj meble od sprawdzonych producentów takich jak np. Malow, a przez to zyskujesz pewność, że produkt z pewnością będzie dostosowany do norm prawnych. Meble z sieciówek meblarskich zawsze kuszą niższa ceną i w miarę atrakcyjnym wyglądem. Jednak to tylko pozory. Profesjonalne biuro wymaga nieco więcej niż wyposażenie domu.
Kupuj zawsze meble metalowe do swojej firmy
Dlaczego? Zawsze możesz wybrać modele drewniane, jednak nie zawsze wszędzie one pasują. Ponadto meble metalowe są obecnie bardzo popularne i wpasowują się w nowoczesne budownictwo. Z reguły biura aranżowane są w stylu nowoczesnym, w odcieniach szarości i bieli, co idealnie komponuje się z metalem. Drugą istotną kwestią jest wytrzymałość, która znacznie przewyższa meble drewniane. Średni fotel metalowy zawsze będzie znacznie lepszy niż średniej klasy krzesło drewniane.