Poczekalnia w biurze to miejsce, które jest wizytówką danej firmy: tutaj otrzymujemy pierwsze wrażenie firmy, tutaj również przekazuje odwiedzającemu jej wartości, filozofię i etykę pracy. Nie ma wątpliwości, że wizerunek i marka firmy budowane są również poprzez wygląd jej głównej siedziby. Właściwe ustawienie strefy wejściowej w biurze jest coraz częściej rozumiane jako konieczność realizacji strategii komunikacyjnej firmy. Strefa wejściowa składa się z kilku oddzielnych elementów: korytarza lub holu, recepcji i poczekalni, popularnie zwanej poczekalnią.

Współczesna odsłona poczekalni!

Poczekalnia zwykle znajduje się obok recepcji, więc jej ustawienie powinno być spójne z wyglądem tej części pokoju. Aranżując poczekalnię, warto wziąć pod uwagę funkcje tego miejsca: jest to nie tylko pomieszczenie, w którym można poczekać na wizytę w firmie, ale także pozwolić odwiedzającym na relaks i wyciszenie, przygotowanie się do rozmowy. Myśląc o gościach, mówimy tu nie tylko o kontrahentach biznesowych, ale także o kandydatach do pracy, współpracownikach zewnętrznych lub po prostu klientach firmy. Jakie wyposażenie powinno znajdować się w poczekalni?

Odwiedzający firmę powinni znajdować się w pokoju lub kącie zapewniającym miłą atmosferę, wyposażonych w wygodne siedzenia, stoły do przygotowania dokumentacji i odpowiednie oświetlenie. Dobrze zaaranżowana poczekalnia powinna zaoferować odwiedzającym coś, czym będzie mógł się zająć, dopóki nie zostanie odebrany przez pracownika firmy. Tutaj stosuje się różne rozwiązania takie jak: telewizja, czasopisma, bliskość punktu kawowego obsługiwanego przez osobę z recepcji lub przez osobę oczekującą. Niewątpliwie w takim miejscu, jako element identyfikacji wizualnej, powinno też znajdować się odpowiednio wyświetlane logo firmy. Dodatkowo odpowiednie kolory wpływające na samopoczucie odwiedzającego, ale nawiązujące do charakteru firmy. Jako dekorację możesz umieścić rośliny, zdjęcia lub ilustracje w poczekalni.