Biuro jest obecnie miejscem pracy osób z najróżniejszych branż. Bez względu na to, jaki zawód wykonują pracownicy w danym lokalu firmowym, powinien on być wyposażony w odpowiedni sposób, gwarantujący ergonomię, wygodę oraz bezpieczeństwo pracy. Podstawowym oraz dość oczywistym duetem, stanowiącym trzon wyposażenia każdego biura jest biurko oraz fotel. Nie zapominajmy jednak, że równie istotną rolę pełnią także inne meble oraz akcesoria, które powinny znaleźć się w komfortowym, dobrze wyposażonym miejscu pracy. Przykładem tego są chociażby pojemne szafy biurowe oraz niezwykle praktyczne, przybiurkowe kontenerki.

Rodzaje i rola szaf biurowych

Szafa to najczęściej niezauważalny podczas codziennej pracy, lecz niezwykle potrzeby element wyposażenia każdego biura. Szczelnie i bezpiecznie zamykana, daje bowiem możliwość przechowywania najróżniejszych, istotnych przedmiotów, akcesoriów oraz dokumentów. Wśród szerokiej gamy metalowych szaf biurowych znaleźć można zarówno szafy wyposażone w praktyczne półki, jak i modele z pojemnymi szufladami. Najbardziej wymagający znajdą również szafy, stanowiące połączenie dwóch powyższych modeli. Uniwersalna szafa na dokumenty, czy biurowe akcesoria niezbędna jest w niemal każdym miejscu pracy, niezależnie od jego branży i specyfiki. Umowy pracowników, jak również te zawarte z kontrahentami, potwierdzenia sprzedaży oraz inne ważne dokumenty, dzięki pojemnej szafie mogą być przechowywane w sposób odpowiedni i bezpieczny.

Ponadto w wielu biurach potrzebne są także inne, szczególne rodzaje szaf, dopasowane do specyfiki pracy, wykonywanej przez osoby w nich zatrudnione. Są to między szafy kartotekowe, szafy medyczne czy szafy na akta. Szczególnym modelem jest także szafa do przechowywania projektów i rysunków technicznych, spotykana najczęściej w biurach projektowych.

Dzięki wysokiej jakości szafom biurowym możliwe jest zachowanie porządku zarówno w posiadanych dokumentach, czy projektach, jak również w całym biurze. Wygospodarowanie odpowiedniego miejsca na potrzebne dokumenty, czy inne, ważne przedmioty pozwala na ułatwienie, jak i usprawnienie przebiegu pracy, a co za tym idzie także jej efektywność.

Kontenery biurowe

Szczególnym rodzajem szafki biurowej jest kontener przybiurkowy. Jest to mebel niezwykle praktyczny i funkcjonalny, który może być wykorzystany w każdym miejscu pracy. Przybiurkowe kontenery to niewielkich rozmiarów, lecz stosunkowo pojemne szafki, których wymiary najczęściej pozwalają na umieszczenie ich pod lub bezpośrednio przy biurku pracownika. Istotnym walorem kontenerów jest również fakt, że znaczna większość z nich wyposażona jest w praktyczne kółka, zapewniające ich mobilność. Przybiurkowe kontenery, podobnie jak szafy biurowe, mogą być wyposażone w pojemne szuflady lub półki.

Kontenery przybiurkowe mogą pełnić rolę osobistej szafki dla każdego pracownika, jak również niezwykle praktycznej, mobilnej szafy na dokumenty, którą z łatwością można przetransportować do sąsiedniego działu firmy. Doskonale sprawdzają się one więc zarówno w agencji marketingowej, jako osobiste szafki na niezbędne akcesoria i drobiazgi pracowników, jak i w biurach rachunkowych, działach księgowości, a także w sądach i archiwach.

Kontenery przybiurkowe pozwalają przede wszystkim na praktyczne i wygodne ulokowanie wszystkich niezbędnych do codziennej pracy akcesoriów. Dzięki nim każdy z pracowników w zasięgu ręki posiada potrzebne narzędzia do pracy, zachowując tym samym porządek na swoim biurku.

Dobrej jakości szafy i kontenery – czyli jakie?

Wybierając szafy oraz przybiurkowe kontenery należy przede wszystkim kierować się ich jakością i funkcjonalnością. Powinny one więc być praktyczne i pojemne, aby bez trudu pomieścić wszystkie niezbędne dokumenty, narzędzia pracy oraz akcesoria. Bardzo ważne jest także, aby meble wykonane były z wysokiej klasy materiału, zapewniającego odpowiednią ochronę ich zawartości. Dobrym wyborem są szafy biurowe z mocnego, solidnego metalu. Takie meble odporne są zarówno na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne, jak i działanie niesprzyjających bodźców zewnętrznych, a także ewentualne próby sforsowania. W przypadku przechowywania ważnych lub poufnych dokumentów warto wybrać biurowe szafy lub kontenery zamykane na klucz lub zamek szyfrowy. Dzięki temu możemy mieć pewność, że dostęp do zawartości szafki, czy kontenera będą miały tylko wybrane osoby.

Aby mieć pewność, że przechowywane dokumenty, akta, czy chociażby nośniki danych będą w pełni bezpieczne, warto także zwrócić uwagę, czy dana szafa lub kontener posiadają właściwości ognioodporne.

Dobrej jakości szafa biurowa powinna przede wszystkim stanowić połączenie jakości i funkcjonalności. Wybierając meble do swoje biura warto jednak zwrócić także uwagę na ich wygląd i dopasować go do wystroju, czy charakteru biura. Dzięki temu miejsce pracy zyska nie tylko pojemny i praktyczny element wyposażenia, usprawniający wykonywanie czynności zawodowych, ale także spójny stylistycznie mebel, zgrabnie wypełniający jego wnętrze.